Acum mai bine de un an, am creat un nou proiect de marketing social bazat pe comunitate care adreseaza o cauza sociala importanta: starea de bine a adolescentilor. Initiativa echipei Fundatiei PRAIS – “Suntem tanara generatie!” – a pornit de la un raport UNICEF din anul 2013, potrivit caruia Romania se afla pe ultimul loc din Europa in ceea ce priveste starea de bine a tinerilor.
Obiectivele noastre in cadrul primei editii au fost promovarea talentului, creativitatii, initiativelor liceenilor, valorizarea potentialului individual, diversitatea, prin crearea unor spatii de expresie in licee, si virtual, pentru fiecare dintre participanti. Interactiunea directa cu mii de tineri a fost menita a le stimula starea de bine. Platforma integrata social media www.tanarageneratie.ro pe care am creat-o este locul unde zi de zi au fost vizibili si valorizati.
In sfera artelor vizuale, a graficii si obiectelor, adolescentii ne-au impresionat atat in cadrul concursului organizat la Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, cat si in atelierele de creatie unde au realizat lucrari cu tuse pline de vigoare, moderne, curajoase si de mare expresie. Expozitiile si premiile au marcat realizarile lor.
Story books, regie, coregrafie – de nota 10!
Concursul “Best Flashmob” a stimulat capacitatea lor de organizare, creativitatea in realizarea povestii, a coregrafiei, regiei si montajului filmelor care au depasit cu mult exigentele noastre. Remarcabila este capacitatea adolescentilor de a se mobiliza cu talent pe teme de interes, de a-si integra colegii fara a face diferente, incluziunea si diversitatea fiind celebrate in filmele realizate de ei. Faptul ca au trebuit singuri sa-si promoveze filmul pe pagina de FB a proiectului @tanarageneratie, ne-a aratat ca, stiu cum sa o faca in mod natural, fara scoli si specializari. Suficiente elemente care ne-au convins ca printre noi se afla deja viitorii creativi din industria publicitatii, IT, ingineriei, matematicii, marketingului. Le trebuie doar scenele pe care sa performeze, valorizati!
In prima editie, am dezvoltat proiectul “Suntem tanara generatie!” in 14 orase cum ar fi: Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Brasov, Fagaras, Ploiesti, Roman, prin activari, conferinte itinerante, dezbateri, concursuri si diseminare de materiale de informare. Programul a reunit pana acum peste 50.000 de liceeni si profesori, parteneri.
Am ales sa comunicam cu liceenii prin intermediul unor personalitati artistice, sociologi, psihologi, campioni olimpici, manageri, profesori. Prin storytelling, am reusit sa trecem orice bariere. Povestile noastre autentice de viata, dialogul dintre noi – cei cu experienta maturizarii prin reusite si esecuri au transformat conferintele in dezbateri ample si schimburi de idei inspirationale.
Care sunt ingredientele starii de bine a adolescentilor?
O serie de competente socio-emotionale cum ar fi: empatia, constientizarea si gestionarea eficienta a propriilor emotii, competentele de relationare si comunicare, atitudinea proactiva si civica, increderea in abilitatile proprii, capacitatea de rezolvare a problemelor – ii ajuta pe tineri sa se adapteze lumii in care traiesc si sa devina o resursa a progresului. Dezvoltarea acestor abilitati, echiparea cu posibilitatea de a raspunde eficient la evenimentele importante din viata fiind o prioritate pentru familie, scoala, societate.
Un adolescent constient de emotiile sale, de comportamentele si resursele pe care le are, care are respect de sine si pentru altii, care intelege valorile morale si se aliniaza acestora, va avea rezultate mai bune la scoala si in cariera, va fi creativ si va dezvolta relatii armonioase cu cei din jur.
Sondajul pe care l-am realizat in licee din Bucuresti si Iasi, a relevat importanta pe care liceenii o acorda bunelor relatii, lucrului in echipa, prietenilor, muzicii si excursiilor pentru starea lor de bine. Totodata, din discutiile avute cu ei, am remarcat dorinta de a fi ascultati, intelesi, valorizati, respectati si tratati ca adulti.