Echipa PRAIS a creat si dezvoltat 15 proiecte nationale de marketing social, care au impactat pozitiv , de-a lungul a 16 ani, mari comunitati, promovand progresul bazat pe cunoastere, accesul la educatie, dezvoltare personala si cultura a tinerei generatii, grija fata de mediu, valorile morale si de etica. Specializarea in branding, metodologiile de implementare si gradul mare de fidelizare a partenerilor au fost atributele care au condus la reusita acestor programe nationale.
<<Am ales sa fim „creativi culturali”, asa cum este definit termenul de catre sociologul Paul H. Ray. Motivatia noastra este legata de impactul social pozitiv al proiectelor pe care le initiem. O specializare, o nisa? Mai curand o vocatie, pentru ca gandim altfel decat in cifre, mereu fiind vorba despre EI, nu despre noi. Iar atunci cand am castigat IPRA Golden World Award si Grand Prize la Tokyo, am inteles ca trebuie sa continuam>>, a declarat Silvia Bucur, Presedinte Fundatia PRAIS.
Povestea “Suntem tanara generatie!”
Acum mai bine de un an, am creat un nou proiect de marketing social bazat pe comunitate, care adreseaza o cauza sociala importanta: starea de bine a adolescentilor. Proiectul “Suntem tanara generatie!” este o initiativa a echipei Fundatiei PRAIS, care a pornit de la un raport UNICEF din anul 2013, potrivit caruia Romania se afla pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste starea de bine a tinerilor.
Proiectul a fost posibil datorita grantului acordat de Fundatia Coca-Cola, in cadrul selectiei sale anuale de proiecte bazate pe comunitate, pe care le organizeaza la nivel international, precum si a echipei locale a companiei Coca-Cola Romania, care ne-a sustinut in acest proiect.
Obiectivele noastre in cadrul primei editii au fost promovarea talentului, creativitatii, a initiativelor liceenilor, valorizarea potentialului individual, diversitatea, prin crearea unor spatii de expresie atat in licee, cat si virtual, pentru fiecare dintre participanti. Interactiunea directa cu mii de tineri a fost menita a le stimula starea de bine. Platforma integrata social media www.tanarageneratie.ro, pe care am creat-o, este locul unde zi de zi au fost vizibili si valorizati.
In sfera artelor vizuale, a graficii si obiectelor, adolescentii ne-au impresionat atat in cadrul concursului organizat la Liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”, cat si in atelierele de creatie unde au realizat lucrari cu tuse pline de vigoare, moderne, curajoase si de mare expresie. Expozitiile si premiile au marcat realizarile lor.
Talente de nota 10!
Concursul “Best Flashmob” a stimulat capacitatea liceenilor de organizare, creativitatea in realizarea povestii, coregrafiei, regiei si montajului filmelor care au depasit cu mult toate asteptarile. Remarcabila este capacitatea lor de a se mobiliza cu talent pe teme de interes, de a-si integra colegii fara a face diferente, incluziunea si diversitatea fiind celebrate in toate filmele realizate de ei. Faptul ca a trebuit singuri sa-si promoveze filmul pe pagina de FB a proiectului @tanarageneratie, ne-a demonstrat ca, in mod natural, fara scoli si specializari, stiu cum sa o faca. Au fost suficiente elemente, care ne-au convins ca printre noi se afla deja viitorii creativi, le trebuie doar scenele pe care sa performeze!
Am comunicat cu liceenii prin intermediul conferintelor itinerante “Starea de bine a tinerei generatii. Astazi pentru viitor!” invitand personalitati artistice, sociologi, psihologi, campioni olimpici, manageri, profesori. Prin storytelling, am reusit sa trecem peste orice bariere. Povestile autentice de viata, dialogul cu tinerii, au transformat conferintele in dezbateri ample si schimburi de idei inspirationale.
In prima editie, Fundatia PRAIS a dezvoltat proiectul in licee din 14 orase cum ar fi: Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Brasov, Fagaras, Ploiesti, Roman, prin activari, conferinte itinerante, dezbateri, concursuri si diseminare de materiale de informare.
Componentele starii de bine a adolescentilor?
Sondajul, pe care l-am realizat in licee din Bucuresti si Iasi, a relevat importanta pe care liceenii o acorda bunelor relatii, lucrului in echipa, prietenilor, muzicii si excursiilor pentru starea lor de bine. Totodata, din discutiile avute cu ei, am remarcat dorinta de a fi ascultati, intelesi, valorizati, respectati si tratati ca adulti. Un adolescent constient de emotiile sale, de comportamentele si resursele pe care le are, care are respect de sine si pentru altii, care intelege valorile morale si se aliniaza acestora, va avea rezultate mai bune la scoala si in cariera, va fi creativ si va dezvolta relatii armonioase cu cei din jur.